luni, 15 noiembrie 2010

DESPRE POEZIE

     Poezia culege prin vibratii esente si intensitati. Cu poezia m-am intalnit din nevoia de inalt, ea mi-a fost o nadejde in plus cand eram trista sau atunci cand simteam ca pot sa ma indragostesc din nou.Acum cand internetul a devenit o lume a tuturor celor bulversati...foarte putini se mai gandesc ca cerul este albastru si  ca mai stralucesc inca stelele si luna, ca soarele rasare si apune ,ca dupa o ploaie de vara calduta, poate aparea un frumos curcubeu sau ca iarba este verde.Imaginele de pe internet (cu diverse conotatii) au devenit pentru unii mult mai interesante decat o poezie ascunsa in pagini de celuloza.Oare de ce nu mai sant atat de interesante cartile?
   Dupa ce am facut o analiza a poeziei de a gasi cat mai multe variante, mi-am propus sa zbor spre inaltimi de celuloza pintre rime incrucisate, versuri albe, printre simbolisti si psalmisti. Sa-l caut pe marele poet M.Eminescu,sa-l admir cateva secole si apoi sa ma intorc pe marea planeta Abastra ametita de bulgarii de de sensibilitate  din inalt si sa reflectez inca odata asupra definitiei poeziei.
  Poezia prin sensibilitatea ei te dezlipeste de accidentele deceptiei..si te face sa simti ca atingi prin ea taramuri oprite. Curiozitatea devoranta te poarta spre tainele ei, si-i destul sa taci in ascultare, ca-n ea sa descoperi totul.
   Nu stiu daca le pricep prea bine pe toate dar mi-a trecut un fior prin toate madularele cand am citit toate poeziile lui M.Eminescu., si atunci am ingropat o parte din mine. A fost o inmormantare memorabila si unica la fel ca si prima dragoste, in timpul careia am furat de la zei o pereche de aripi rude cu luna, mi-am imaginat cum e sa zbori  printre stele si sa-ti gasesti alinarea sufleteasca in paginile poeziei.
    Timpul de astazi cere alta seva, venele alt murmur, carnea alte inselaciuni..sant treaza si nu stiu in cine si in ce sa mai cred?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu